Moraju li naručitelj sastavljati ponudu neurednom ponuditelju?

Pročitaj članak i zaprati nas

Autor: Helena Plemenik dipl.iur.

Moraju 🙂

Ako mislite da ste promašili zanimanje i da niste planirali raditi u vrtiću već kao javni naručitelj nabave ozbiljnih projekata, prevarili ste se. Što s ponuditeljima koji u ponudi prilože tri papira (naravno ona koja se sukladno Pravilniku ne smatraju dokumentima koji ne nedostaju i eventualno dokumente za bodovanje)?

Morate biti teta u vrtiću, “ušuškati” takvog ponuditelja u dekicu i “popeglati” ponudu. Nije smisleno, opterećuju naručitelje, ali imajući u vidu da trošimo novac poreznih obveznika i da nam je cilj ugovoriti najbolju vrijednost za najmanju cijenu cijela priča dobiva drugu notu. Naprosto se i oko takvog ponuditelja treba potruditi ma koliko puta to isti napravio.

Neophodno je popisati sve nedostatke takve ponude i zahtijevati od ponuditelja upotpunjavanje.

Što ako takav ponuditelj ne upotpuni svoju ponudu niti nakon prvog kruga upotpunjavanja?

Na naručitelju je da procjeni gdje je granica načela učinkovitosti i koliko vremena može potrošiti na takvog ponuditelja. U navedenim situacijama treba razmotriti širu sliku. Primjerice, koliko ponuda je u tom predmetu pristiglo, koliko ih je unutar procijenjene vrijednosti, koliko je prva sljedeća ponuda skuplja, koji su nedostaci ostali nerazriješeni nakon prvog kruga zahtjeva za upotpunjavanjem te donijeti odluku o daljnjem upotpunjavanju.

U pravilu, ponuditelji koji imaju ponude sastavljene na ovaj način, niti nakon prve iteracije ne upotpune svoju ponudu i ne otklone sve nedostatke. Međutim, vrlo su vični pa nedostaci koji vam preostanu uglavnom nisu dovoljno jaki za odbijanje ponude.

Naoružajte se strpljenjem i zatražite upotpunjavanje barem još jednom. Ako imate sreće tu bi trebale vaše muke završiti i dobiti ćete čistu ponudu koju možete odabrati i vjerojatno ste izbjegli žalbu.

Da bi naručitelj zadovoljio obvezu postupanja po članku 293. ZJN 2016 dovoljno je tražiti upotpunjavanje jedan put i time je ispunjena forma. Ono što je bitno, ukoliko se uvučete u više krugova pojašnjenja i upotpunjavanja, je znati presjeći u određenom trenutku kako se sam postupak upotpunjavanja ne bi pretvorio u pregovaranje. S jedne strane postoji obveza primjene članka 293. ZJN 2016 i uvažavanja načela ekonomičnosti, a s druge strane treba uvažiti zabranu postupanja koje dovodi do pregovaranja i pogodovanja te kršenja načela učinkovitosti.

Zaključak

Ne postoji čarobna vaga koja to može izvagati, samo iskustvo i procjena od slučaja do slučaja uz veliki respekt prema trošenju proračunskog novca.

Zanima Vas više, prijavi se na našu edukaciju pa možemo zajedno komentirati.

Izvrstan predavač s bogatim iskustvom u praksi i odlična organizacija

Javna nabava
Znam da bi za organizatora bilo dobro da je dvorana

Javna nabava

Edukacija je bila vrhunska!

Javna nabava

Čista petica

Javna nabava
Svidjele su mi se teme i način na koji su

Javna nabava

Sve je bilo savršeno i vidimo se ponovno 🙂

Javna nabava

Aktualne teme sa osvrtom na rješenja Dkoma

Javna nabava
Kvalitetan i ljubazan pristup prema polaznicima edukacije. Teme obrađene i

Javna nabava
Zanimljivi predavači i osvrti na najvažnije teme iz područja javne

Javna nabava
Birate dobre suradnike – predavače i tako i nastavite. Teme

Javna nabava

Odlično predavanje, jedva čeka sljedeće. Hvala Vam.

Javna nabava

Odlični predavači i organizacija

Javna nabava

Dobra organizacija i raspored predavanja, Goran Vojković je odličan predavač.

Uredsko poslovanje
Predavači Marijana Šperanda i Saša Miroslavić, predivni, nimalo monotoni. Vrlo

Javna nabava
Organizacija seminara, odabir tema i predavača vrlo profesionalno, kvalitetno, edukacija

Javna nabava
Prisustvovala sam vašem Božićnom webinaru i sada ponovno ovom. Zaista

Javna nabava

Sažetost i jezgrovit webinar

Javna nabava

Objašnjenja na konkretnim primjerima iz prakse.

Uredsko poslovanje

5

Javna nabava
Vrlo je pozitivna, opuštena atmosfera i manji broj sudionika, što

Javna nabava